Synlig AIS trafik genom Hormuzsundet ökar efter att fler oljetankers åter börjat sända sina positioner öppet.
ANNONS
På tisdagsmorgonen befann sig sju tankfartyg i sundet enligt synliga AIS-signaler. Det rapporterar Bloomberg News. Därtill seglade en åttonde tanker, en mycket stor råoljetanker, in i Persiska viken utan att sända sin position under passagen och dök upp igen först efter överfarten.