Amerikanska oljejätten Chevron har tecknat ett 20-årigt avtal om att förse ett nytt Microsoft-datacenter i västra Texas med naturgasbaserad elproduktion. Datacentret, kallat Project Kilby, väntas ha en elförbrukning på nära 2,7 gigawatt, motsvarande omkring två miljoner hushåll.
LÄS MER